Spānija Latvija: Šis blogs ir veltīts Latvijai un Spānijai, tāpēc raksti par Latviju lasāmi spāniski, bet raksti par Spāniju latviski. Blogā var atrast sākot ar receptēm līdz ceļojumu aprakstiem, tradīcijām un vienkārši interesantām lietām.

España Letonia: Este blog se dedica a Letonia y España por eso los artículos de Letonia están en español y los artículos de España en letón. ¡Descubre Letonia en este blog!

26 sept 2011

Trīs dienas Barselonā: 1.diena - Three Days in Barcelona: The First Day

Barselona vienmēr ir bijis mans sapnis un beidzot bija iespēja to apskatīt. Tur pavadījām trīs dienas un tās arī aprakstīšu šeit.
Lai labāk noorganizētu ceļojumu, meklēju jau izveidotus ceļojuma plānus internetā. Beigu beigās izmantoju šajā lapā iegūto informāciju, kur ļoti labi aprakstīta katra diena, kur un kā iet u.t.t.

1.diena

Kā sākās mūsu ekskursija pa Barselonu?
Ap 9 no rīta ielidojām Barselonā. Lai nokļūtu Barselonas centrā, jāizvēlas, vai braukt ar sabiedrisko transportu, kas apstājas gandrīz katrā pieturā, bet ir lētāks, vai arī autobuss, kas saucas Aerobús (ekspresis), ar ko ne tikai ātrāk var nokļūt pilsētas centrā, bet arī dārgāk. Mēs izvēlējāmies lētāko variantu - sabiedrisko transportu TMB Nr.46 (1,45 €). Lidostā (mēs neatradām tieši kur) var nopirkt biļeti 10 braucieniem, kas saucas T10. Tā derīga gan metro, gan autobusos. Katrā gadījumā T10 var nopirkt katrā metro stacijā. Viena biļetes cena ir 1,45 €, bet T10 (tātad 10 biļetes) maksā 8,25 €. Ja izvēlamies Aerobús, tad tā cena ir 5,30 vienā virzienā, bet 9,15 turp-atpakaļ (šīs biļetes derīguma termiņš ir 9 dienas).
Sīkāku informāciju par citām iespējām kā aizbraukt no lidostas uz pilsētas centru varam atrast šeit.

Ar 46.autobusu nokļuvām Spānijas laukumā (Plaça d'Espanya), jo tā ir gala pietura. Tālāk izvēlējāmies ceļot ar metro. Mums vajadzēja aizbraukt uz Katalonijas laukumu (Plaça de Catalunya), jo tur atrodas Barselonas tūrisma birojs (Oficina d'Informació de Turisme de Barcelona, Plaça de Catalunya 17). Spānijas laukumā var izvēlēties gan L1 (1.līnija), gan L3, jo abām līnijām ir pieturas Katalonijas laukumā.
Atrodoties Katalonijas laukumā sākam meklēt tūrisma biroju. Jāņem vērā viena lieta - tas atrodas pagrabstāvā, līdz ar to virspusē redzams tikai I burtiņš, kas nozīmē informācija. Meklējām laukuma vidū un tur jau arī tas bija.

Devāmies uz tūrisma biroju, jo vēlējāmies nopirkt "Modernisma ceļvedi" (Barcelona Modernisme Route). Tajā iekļauti apraksti par 115 apskates objektiem, bet ne tikai tāpēc bija vēlēšanās to nopirkt. Nopērkot šo ceļvedi, iegūsti tādu kā atlaižu grāmatiņu (derīguma termiņš 1 gads) ar atlaidēm uz pašiem nozīmīgākajiem apskates objektiem, kas mūsu gadījumā bija Casa Batlló, Casa Milá (saukta arī La Pedrera) un Kataloniešu Mūzikas pils (Palau de la música catalana). Ceļvedis maksā 12 € (iepriekšminēto objektu apskate maksā daudz dārgāk, tā kā ar atlaižu kuponiem sanāk lētāk un tas atmaksājas).

Nopirkām ceļvedi un devāmies uz jau pieminēto Katalāņu Mūzikas pili (Palau de la música catalana). Var braukt arī ar metro L1 līdz stacijai Urquinaona (tikai viena pietura).
Adrese (ēka atrodas uz krustojuma): C. del Palau de la Música 4-6
                                                        Carrer Sant Pere Més Alt
Metro: Urquinaona - L1, L4

Tieši šī tūrisma objekta dēļ nopirkām ceļvedi, jo ir atlaides. Biļetes var nopirkt internetā jau nedēļu iepriekš, bet tad netiek pielāgotas atlaides. Sīkāka informācija zemāk pie Katalāņu Mūzikas pils apraksta.

Par cik biļetes uz Katalonijas Mūzikas pili dabūjām vakara pusē, devāmies uz Ramblas bulvāri (Las Ramblas). Var iet kājām, kas nav nemaz tik ilgi, apm.20 min.(vai pat mazāk), vai arī var izvēlēties metro un doties uz Katalonijas laukumu (vienas pieturas attālumā). Atrodam un nogriežamies uz Ramblas bulvāri un turpinām ceļu. Pastaigājoties pa šo bulvāri ir iespēja redzēt ļoti daudz dzīvo skulptūru.

Ja ir vēlēšanās, tad var iegriezties krievu pārtikas veikaliņā "Troika". Tur varam nopirkt lietas, ko citur neatradīsim: rupjmaizi, šprotes, barankas, šķeltos zirņus, skābētus kāpostus, skābo krējumu, kefīru, pelmeņus un daudzas citas mums tik ierastas lietas.
Adrese: C/ Uniy 3-5
Metro: Liceu - L3

Šeit pat varam apskatīt Gran Teatre del Liceu jeb operas namu.
Adrese: La Rambla 61-65

Bokerija tirgus (Mercat de Sant Josep de la Boqueria, saukts arī Mercat La Boqueria), kas ir mazliet paslēpies starp citām ēkām, bet tomēr pamanāms.Izstaigājām Bokerija tirgu. Šis tirgus pārsteidz ar svaigu produktu dažādību, augļu, saldumu un sulu krāsas vilina iet iekšā.
Adrese: La Rambla 91
Metro: Liceu - L3

Apskatījām tirgu un izgājām ārā pa aizmugures durvīm, lai dotos uz bijušā Svētā Krusta slimnīcu (L'Hospital de la Santa Creu) tagadējo Katalonijas bibliotēku (Biblioteca de Catalunya). Var apskatīt skaistu iekšpagalmu un ne tikai to. Šajā vietā un šajā rajonā gan vajag uzmanīties no 'dīvainiem tipiņiem'.

Apskatījuši Katalonijas bibliotēku, turpinājām ceļu pa Carrer dels Ángels. Pa šo ielu nonācām līdz MAKBAi (MACBA - Museu d'Art Contemporani de Barcelona - Barselonas Mūsdienu Mākslas muzejs). Ja ir vēlēšanās apskatīt tiešām ļoti mūsdienīgu izstādi, tad noteikti vērts doties uz MAKBA.
Adrese: Plaça dels Angels 1

SLĒGTS: 25.decembrī un 1.janvārī

No 27.jūnija līdz 24.septembrim:
Pirmdienās, Trešdienās, Ceturtdienās, Piektdienās: 11:00 - 20:00
Otrdienās: SLĒGTS (izņemot, ja tās ir svētku dienas)
Sestdienās: 10:00 - 20:00
Svētdienās un svētku dienās: 10:00 - 15:00

Biļetes:
Pieaugušajiem: 7,50 €
Studentiem, Jauniešu kartes (Carnet Joven) īpašniekiem un grupām vairāk par 20 personām: 6 €
Cilvēkiem, kas vecāki par 65 gadiem, jaunāki par 14 gadiem un bezdarbniekiem:  Ieeja brīva

Ieeja uz vienu izstādi:
Pieaugušajiem: 6 €
Studentiem, Jauniešu kartes (Carnet Joven) īpašniekiem un grupām vairāk par 20 personām: 4,50 €

MAKBas kapella: Ieeja brīva

Apskatījuši MAKBu vai nē, dodamies tālāk pa Carrer dels Ángels, ejam taisni, lai arī ielai nomainās nosaukums uz C/ Montalegre un nonākam līdz CCCB (Centre de Cultura Contemporània de Barcelona - Barselonas Mūsdienu Kultūras centrs). Šeit var apskatīt dažādas izstādes.

Adrese: C/ Montalegre 5
Metro:  Universitat - L3,
           Catalunya - L1

Blakus ēkā atrodas Centro de estudios y recursos culturales de Barcelona. Tā ir ļoti skaista ēka, kur var apskatīt dažādas izstādes, kas tiek mainītas. Mums trāpījās Milžu izstāde. Milži ir milzīgas lelles (ir arī mazas), kas var svert līdz pat 70 kg. Dažādos svētkos tiek rīkoti gājieni un to nes viens cilvēks. Lieta tāda, ka milži ne tikai tiek nesti uz pleciem, bet ar tiem uz pleciem arī dejo, tā kā nekā viegla tur nav, bet iespaidīgi gan. Milži ir ne tikai Barselonā, bet arī citās pilsētās, bet tieši Katalonijā šī tradīcija joprojām ir ļoti svarīga.

Adrese: C/ Montalegre 7
Biļetes: Ieeja brīva

Tālāk bija plānots apskatīt Ravala kaķi (El Gato del Raval), kas atrodas Rambla del Raval, tāpēc izvēlējāmies C/Joaquín Costa, pēc tam C/ María Aurelia Capmany un tad jau atradāmies Rambla del Raval. Galvenais apskates objekts šajā bulvārī jeb avenīdā ir Ravala kaķis, ko veidojis Fernando Botero. Fernando Botero ir mākslinieks, kuru atpazīst ar to, ka viņš glezno un veido skulptūras ar dūšīgiem cilvēkiem un dzīvniekiem.

Apskatījuši Rambla del Raval , nogriezāmies uz C/Sant Pau, kur atrodas Svētā Pāvila klosteris (Sant Pau del Camp). Tas bija slēgts, tāpēc turpinājām ceļu pa Ronda de Sant Pau. Krustojumā ar Ronda Sant Antoni no ārpuses bija iespēja apskatīt Svētā Antonio tirgu (Mercat de Sant Antoni), kura fasāde ir ļoti skaista, bet diemžēl pašlaik ir nodots renovēšanai, tāpēc tirgus ir pārcelts uz pagaidus telpām turpat pāri ielai.
Devāmies tālāk pa Ronda Sant Antoni līdz Universitātes laukumam (Plaça de la Universitat). Apskatījuši laukumu, ar metro braucām uz izīrēto dzīvoklīti blakus Katalāņu Mūzikas pilij (Palau de la música catalana).

Palau de la Música Catalana

Šo visu paspējām apskatīties līdz pulksten 14. Atpūtāmies, paēdām un tad jau bija laiks doties uz Mūzikas pili, jo mums bija ekskursija uz 17:30.

Mūzikas pils bija Katalāņu Orfeja (Orfeó Catalá) pasūtījums. Katalāņu Orfejs ir koru apvienība, ko 1891.gadā nodibināja Ļjuiss Miļjets (Lluís Millet i Pagès) un Amadeu Vivess (Amadeu Vives), lai attīstītu koru mūziku Katalonijā. 1904.gadā Ļjuiss Domeneks i Montaners (Lluis Doménech i Montaner) saņēma pasūtījumu no Katalāņu Orfeja un jau 1905.gadā Svētā Jura dienā tika ielikts pirmais akmens. Celtniecības darbi ilga 3 gadus un to rezultātā tapa grezna koncertzāle ko sauca par katalāņu kora mūzikas mājokli, kas pievienots UNESCO pasaules kultūras mantojuma sarakstā.

Biļešu cenas:
Pieaugušajiem un pērkot internetā: 12
Studentiem un ES pensionāriem: 10
Ar modernisma ceļveža atlaides kuponu, Barselonas kartes vai Barselona Tūrisma autobusa izmantošanas gadījumā: 9,60
Grupām ar vairāk kā 25 cilvēkiem: 10
Studentu vai ES pensionāru grupām ar vairāk kā 25 personām: 9

Darba laiks:
Pieejamas tikai ekskursijas gida pavadībā trīs valodās noteiktos pulksteņlaikos.
Ekskursijas ilgums: 50 minūtes.
Katalāņu valodā: 10.30 and 12.30 a.m.
Spāņu valodā: 11.30 a.m., 1.30, 2.30 and 3.30 p.m.
Augustā un Lieldienu nedēļā: 11.30 a.m., 1.30, 2.30, 3.30 p.m., and 4.30, 5.30 p.m.
Angļu valodā: 10.00, 11.00, 12 noon, 1.00, 2.00 and 3.00 p.m.
Augustā un Lieldienu nedēļā: 10.00, 11.00, 12 noon, 1.00, 2.00, 3.00 p.m., and 4.00, 5.00, 6.00 p.m.

Otra iespēja ir, protams, apmeklēt kādu koncertu. Samaksāsi par koncertu un pie reizes varēsi apskatīt ēkas iekšpusi, bet noteikti iesaku apmeklēt gida pavadībā, jo gids ļoti labi izskaidro dažnedažādus sīkumus, kas, kad, kāpēc, ko nozīmē u.t.t.

Kas jāņem vērā:
  • ka neļauj fotogrāfēt. Kādam jau izdevās, bet tad arī mums paskaidroja, ka tas tāpēc, ka mūzikas biedrība, kurai pieder šī pils to dara, lai cilvēki pirktu pieejamos materiālus.
  • jāierodas laicīgi, jo sākumā tiek radīts video materiāls par Mūzikas pili un tad cilvēki zālē netiek ielaisti
  • biļetes noteikti jānopērk laicīgi. Ja nepienākas nevienas atlaides, tad internetā, ja ar atlaidēm, tad uz vietas Mūzikas pilī. Mēs pēc 10 bijām tur un dabūjām biļeti uz 17:30 (spāņu valodā), tas bija septembra vidū un visas ekskursijas rīta pusē bija izpirktas. Varbūt, ka joprojām bija daudz tūristu un citā laikā nav tik traki, bet labāk ņemt vērā.

Pēc tam aizgājām apskatīt Barselonas Svētā Krusta un Svētās Eulālijas katedrāli (Catedral de la Santa Creu i Santa Eulàlia). Tur bija pardzēts poļu kora koncerts. Seit rūpīgi jāpadomā, kas mugurā, lai varētu ieiet. Ieeja bija brīva, bet sargs skatījās, lai pleci nav pliki un lai nav īsi šortiņi. Šā iemesla dēļ rumāņu sievietes pie durvīm tirgo lakatus pa 2 €.

Adrese: Capellans 4
Metro: Jaume I - L4

Pēc katedāles apskates mazliet pastaigājām pa to pašu rajonu un tad jau devāmies uz mūsu naktsmājām. Vēl var apskatīt Sinagogu (Sinagoga Mayor de Barcelona), kas atrodas turpat blakus, bet mēs aizgājām uz otro pusi un to neredzējām.

Adrese: C/Marlet 5
Metro: Liceu - L3; Jaume I - L4
Darba laiks: No otrdienas līdz sestdienai: 11:00-14:00 un 16:00-19:00
                   Svētdienās: 11:00-14:00
Biļetes cena: Ieeja brīva

Tā arī beidzās mūsu 1.diena. Ja ir kādi jautājumi vai ieteikumi, varat rakstīt uz e-pastu.